Warungbola.com – Midfielder Manchester City, Yaya Toure baru-baru ini memberikan pujian kepada rakan barunya judi bola, Bernardo Silva. Toure menilai bekas pemain AS Monaco ini mempunyai segala sifat-sifat yang diperlukan untuk meraih kejayaan di Manchester City.

Seperti yang sudah diketahui, Manchester City sudah rasmi mendapatkan pembelian pertama mereka musim panas nanti. Mereka berjaya mendapatkan playmaker muda berbakat AS Monaco, Bernardo Silva dengan mahar mencapai 40 Juta Pounds.

Kedatangan Silva ke Etihad Stadium ini sebenarnya cukup mengejutkan. Pasalnya pemain Timnas Portugal ini sebelum ini lebih sering dikaitkan dengan jiran mereka Manchester United.

Namun Toure percaya jika pemuda 22 tahun itu akan menjadi bintang yang bersinar di Manchester City. Saya fikir dia [Silva] punya bakat, kualiti dan kemampuan yang bagus. Anda boleh melihat bagaimana bagusnya ia kini membawa bola, dan saya rasa ia adalah pemain yang setipe dengan David Silva, tutur Toure kepada Daily Star.

Dia sangat bijak dalam mengolah bola, ia tajam dan juga mempunyai kelajuan. Saya harap dia dapat menyesuaikan diri dengan cepat, namun dengan komposisi pemain dan pengurus kami saat ini, saya rasa seharusnya tidak ada masalah baginya.

Dia adalah pemain yang bagus. Ia masih muda dan menandatangani kontrak selama lima tahun, yang mana ia benar-benar brilliant. Saya fikir ia boleh banyak membantu pasukan bandar bola ini. tandas bekas pemain Barcelona tersebut.

