Warungbola.com – Legenda Chelsea, John Terry mendedahkan bahawa dirinya memang sempat dikhabarkan akan dijual kelab pada tahun 2002-2003 untuk menyelamatkan kewangan kelab agen bola. Namun ditegaskannya, dirinya tak akan pergi andai benar kelab menerima tawaran dari kelab lain.

John Terry baru saja menamatkan kariernya di Stamford Bridge pada akhir musim ini. Terry menamatkan pengabdiannya selama lebih dari 22 tahun di Chelsea.

Namun ternyata tak ramai yang tahu bahawa pada sesaat sebelum Roman Abramovich datang mengambil alih kelab pada 2003 dengan kos 233 juta dolar AS, nama Terry dirumorkan akan dilego demi menyelamatkan kewangan kelab.

Nah, baru-baru ini, Terry mendedahkan perkara itu di laman web rasmi kelab. Saya tak pernah dalam mimpi anda wildest saya melihat diri saya meninggalkan Chelsea di era itu, ujarnya.

Oke, bila anda tak ditawarkan kontrak di kelab, anda perlu pergi tapi bila anda mempunyai beberapa tahun lagi, kelab tak boleh menyingkirkan anda sehingga bahkan bila mereka mendekati saya dan mengatakan bahawa kami telah menerima tawaran ini, saya tak akan pergi, sambungnya.

Jujur saja, ini semudah itu dan saya berjanji bahawa saya tak pernah memikirkan sekali sahaja untuk pergi pada saat itu. Itu adalah kelab saya dan hanya itu, semudah itu. Itu bukan soal wang, saya hanya ingin bermain bola sepak untuk kelab yang saya cintai agen bola terpercaya, katanya.

