Warungbola.com – Bos Real Madrid, Zinedine Zidane, mengakui bahawa menghadapi Juventus di partai final Liga Juara-Juara akan jadi sesuatu yang istimewa bagi dirinya judi bola.

Zidane pernah menjalani kerjaya di Turin, sebelum Madrid memboyongnya ke Bernabeu dengan nilai pemindahan yang memecahkan rekod dunia kala itu.

Usai bersara, Zidane sempat memutuskan untuk mendalami kerjaya sebagai pengurus. Ia baru dilantik menangani Los Blancos pada separuh musim 2015/16, namun setakat ini sudah sanggup memenangi masing-masing satu trofi La Liga, Liga Juara-Juara, dan Piala Dunia Antarklub.

Zidane boleh mencatat sejarah dengan membawa Madrid menjadi pasukan pertama yang mampu memenangi Liga Juara-Juara dua kali berturut-turut, jika mereka sanggup menundukkan pasukan lamanya, Juventus, di Cardiff akhir pekan ini.

Legenda Perancis itu lantas berkata di AS: Juventus menjalani musim yang hebat.

Saya tidak akan banyak bicara soal kekuatan atau kelemahan mereka. Kita tahu bahawa mereka pasukan yang hebat dan sudah membuktikannya. Ini akan menjadi final yang luar biasa antara dua pasukan yang layak berada di sini.

Ini akan khas untuk saya. Saya berada di Juventus selama lima tahun, kelab hebat yang membantu saya berkembang dan menjadi seorang lelaki bandar bola, tumbuh sebagai peribadi, dan sebagai pemain. Juventus akan selalu mendapat tempat istimewa di hati saya, namun begitu kami mula, saya akan ada di sisi lain bersama Real Madrid dan hanya akan memikirkan pasukan.

