Jutabet.com – Jurulatih AC Milan, Vicenzo Montella percaya bahawa penjaga gol mudanya, Gianluigi Donnarumma tidak akan mengundurkan diri dari San Siro dalam waktu dekat. Montella menyebut bahawa penjaga gol berusia 17 tahun itu akan segera melanjutkan kontraknya di AC Milan dalam waktu dekat.

Kerjaya Donnarumma di AC Milan boleh dikatakan melonjak selama satu tahun terakhir. Mendapat debut pertamanya di bawah jurulatih Sinisa Mihajlovic pada tahun lalu, Donnarumma tetap menjadi pilihan utama Montella di bawah mistar gawang Milan.

Kemampuan apiknya dalam menjaga gawang membuat sejumlah kelab meminati jasa Donnarumma. Bahkan sang agen, Mino Raiola juga membuka peluang agar anak guamnya berkarir di luar Itali suatu masa nanti.

Montella sendiri percaya bahawa Donnarumma tidak akan kemana-mana kerana ia akan berlangsung di AC Milan untuk masa yang lama di agen bola. Milan sudah mantap untuk terus melanjutkan kebersamaan kami dengan Gigi ujar Montella seperti yang dilaporkan oleh ESPN.

Raiola berasal dari Selatan Itali seperti saya dan Donnarumma, namun saya sangat yakin ia akan memanjangkan kontrak dan tidak akan terpengaruh oleh Raiola

Saya tersenyum ketika berkata ini kerana saya tahu Mino sangat baik dalam pekerjaannya namun saya tahu juga bahawa Pengurusan Milan juga punya bagus dalam menyelesaikan tugas mereka tandas pelatih 42 tahun tersebut.

